Niebieska łąka margaretek.

Niebieski i biały. Błękit wybierają osoby o skłonnościach analitycznych, spostrzegawcze i twórcze. Poprzez kolor niebieski mówią: jestem niezwykły. Są ambitne i utalentowane, pełne wiary we własne mozliwości.

Kolor biały to symbol światła, kojarzy się z czystością i niewinnością. To także chłód i dystans, i nieograniczone możliwości. Zachęca do działania. Biel światła zawiera w sobie wszystkie barwy, a więc reprezentuje je. Z bielą utożsamiają się osoby, które nie lubią być ograniczane i starają się być za wszelką cenę niezależne. Czasem jednak biała barwa jest manifestacją potrzeby zerwania krepujących więzów. Poprzez biel mówimy: zróbcie mi miejsce.

Trzy kobiety. Zielony, niebieski i złoty.


Zieleń to równowaga. Pierwotnie barwa ta była symbolem nadziei. Otaczanie się zielenią uspokaja i regeneruje. Osoby lubiące kolor zielony to ludzie towarzyscy i przyjaźni, bezkonfliktowi, stali w uczuciach i ceniący spokój. Lubią stałe związki i stabilizację. Jasna zieleń oznacza wierność i lojalność w stosunku do partnera. Zieleń to oczywiście las i wiosna w ogrodzie, to harmonijne relacje z innymi. Niebieski kieruje naszą uwagę na duchowość, religijność, sztukę, kulturę i filozofię. Znamionuje chęć do życia. Symbolizuje powściągliwość, powagę i nieśmiałość. Wskazuje na też wrażliwość i lojalność. Kolor granatowy jest przeciwieństwem tej symboliki. Żółty oznacza mądrość, aktywność umysłową, twórczość, rozsądek. Symbolizuje sławę, żartobliwość, wielkość, ale również chorobę, zdradliwość, nieśmiałość, niezdecydowanie oraz nadwrażliwość. Kolor pomarańczowy chroni przed nałogami i słabością, symbolizuje optymizm i pobudzenie, przedsiębiorczość, ambicja. Kolor pomarańczowy to także symbol ognia, płomieni, pożaru i energii.

Na początku był KOLOR.

Podobno nasze preferencje barwne zrodziły się we wczesnym dzieciństwie. Razem z nami rozwijały się sympatie i antypatie do barw. Zmieniały się wraz z nabywanym doświadczeniem.  Podobno preferencje kolorystyczne to  przesłanie z wnętrza, spoza ram rzeczywistości, a dokonywane wybory koloru są językiem uczuć, mówią o potrzebach, o motywacjach, o witalności, o poczuciu bezpieczeństwa i spełnieniu.